Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda Octavia RS Octavii RS všichni moc dobře známe. V našem srovnávacím testu benzínové i dieselové varianty jsme dospěli k celkem jasnému verdiktu, ale tentokrát už by to možná tak samozřejmě dopadnout nemuselo. Nový diesel se vstřikováním common-rail se sice pod kapotu Octavie RS dostal již před nějakým časem, ale ještě jsme ho v „eresu“ neřídili. A podle našich zkušeností z ostatních modelů koncernu se jedná vskutku o povedený agregát. A co je tedy na Octavii RS nového? Vlastně nic zásadního, auto pouze dostalo novou příď, která sice stále sklízí posměšky o asijském původu, ale my už si na ni tak nějak zvykli. Xenonová světla nyní mohou mít i natáčecí funkci a také si můžete připlatit za novou šedou metalízu a nová kola. Octavia RS také zhubla, konkrétně 20 kg benzínová a 15 kg dieselová verze. Díky tomu a upravené aerodynamice se lehce zvýšily jízdní výkony a klesla spotřeba a emise. Benzínová Škoda Octavia RS má stále 200 koní, ale nyní spotřebuje v kobinaci 7,5 l/100 km a vypustí 175 g/km CO2. Dieselové ereso má 170 koní a jezdí za 5,7 l/100 km s emisemi CO2 150 g/km. Octavii RS můžete mít buď s klasickým šestistupňovým manuálem nebo s převodovkou DSG se stejným počtem rychlostí. Škoda Octavia Scout Allroad verze Octavie rovněž prošla omlazovací kůrou. Zde se však měnil hlavně design přední části a zadních svítilen. Po technické stránce zůstala Octavia Scout nezměněna. Ale proč nutně nahrazovat něco, co funguje dobře, že? Scout má pohon všech kol řešený čtvrtou generací mezinápravové spojky Haldex, která může přenést přes 80 % výkonu na jedno jediné kolo. Vybírat lze mezi benzínovým motorem 1.8 TFSI o výkonu 160 koní nebo již zastaralým dieselem 2.0 TDI PD o výkonu 140 koní.